top of page

בית ספר תיכון

מטרות-על:
יצירת תוכנית תיעדוף לשמירת הכוחות לרגע המכריע, הסתכלות ארוכת טווח. תוכנית לעמידה ב"מרתון תיכון", באמצעות קביעת היחס בין ציונים והשקעת מאמץ. הקניית כלים להתמודדות עם חרדה ובלק אאוט. התמודדות עם הפחד מהצלחה- איך אני נשאר מאושר.


רקע: 
האם- מזכירה, האב- יבואן ולהם ארבעה ילדים, כולם מאובחנים כלקויי למידה. המשפחה פנתה בנוגע לאורלי (שם בדוי) בת 16, הילדה השלישית במשפחה.
אורלי מאובחנת כבעלת דיסלקציה ודיסקלקוליה. היא הגיעה אלי עם ביטחון עצמי נמוך מאוד. מרגישה לא חכמה, לא רוצה ללמוד, מיואשת מהחיים ובדיכאון. המתח והלחץ בהם חיה הביאו לירידה בתיאבון ולבעיות אכילה. בבית הספר חשה כאילו היא שקופה. מבחינה לימודית: לא מאמינה ביכולותיה, לא מצליחה להתמודד עם הטקסטים וחשה פער גדול מאוד בין מה שברצונה לבטא לבין מה שיוצא כלפי חוץ.
אורלי לומדת בפנימייה איכותית בדרום הארץ. היא מדריכה בתנועה, מציירת, רוקדת בלהקה. ניכר שהחלקים החברתיים שלה מאוד מפותחים והיא בעלת יכולת מילולית מאוד גבוהה.
הנכונות של אורלי להגיע אלי לטיפול כל הדרך מהדרום הרחוק, הראתה לי שיש בה מוטיבציה גדולה.


התערבות על פי משולש הזהב:
לאחר למידת האבחון וניתוח יחד עם אורלי, ישבנו עם ההורים ובנינו שפה משותפת – מה היכולות והרצונות של אורלי ומה הציפיות ממנה.
זיהינו שתהליך הליווי של אורלי צריך להיות רגשי ואסטרטגי.
טיפול רגשי כדי לעבוד על תפיסת העצמי שלה כנערה לקוית למידה, להבין באיזה מקומות היא מבקרת את עצמה ובאיזה מקומות העומס הרגשי לא קשור ללקות אלא לתהליכים שהיא עוברת. ברמה האסטרטגית אורלי צריכה ללמוד איך היא לומדת כלקוית למידה ואיך היא מתרגמת עצמה למערכת בפנימייה, תוך בניית סביבת לימודים פוטנציאלית. 
בשל המרחק הגיאוגרפי, הרבה מהעבודה המשותפת נעשתה דרך הסקייפ והטלפון. הטיפול הרגשי התקיים אחת לשלושה שבועות וכל מפגש נמשך זמן ארוך מהרגיל. 
ישבנו עם צוות הפנימיה והצוות החינוכי והצגנו את האבחון ואת האפיונים של אורלי. יצרנו שפה משותפת ובנינו מערך לפיו צוות הפנימיה לוקח על עצמו להיות ער לצרכיה הלימודיים והרגשיים של אורלי. 


תוכנית העבודה כללה: 

  1. ביסוס משולש עבודה של יידוע, ייעוץ והטמעת התוכנית הכולל את המדריך, המחנכת ואותי.

  2. הגדרת ההורים כשותפים למהלך ממקום של יידוע ואישור לקבלת החלטות על שינויים.

  3. הדרכת הורים אחת לחודש.


לאחר עבודה של שנתיים, אורלי סיימה י"ב עם בגרות מלאה. במהלך תקופה זו הובילה את תחום התרבות בפנימייה. 
אורלי יצאה לשנת שירות וכעת נמצאת במהלך שירותה הצבאי.

© 2017 האתר הוקם ע"י משרד דיגיטל פייס

bottom of page